joi, 23 iunie 2011

Gabriel Garcia Marquez - Toamna Patriarhului


In anii in care scriu aceste amintiri am savarsit minunea ca nici un fel de muzica s anu ma deranjeze la scris, desi poate ca nu sunt constrient de alte virtuti ascunse ale sale, caci doi muzicieni catalani, foarte tineri si foarte entuziasti, mi-au facut o mare surpriza crezand ca au descoperit niste afinitati neasteptate intre "Toamna patriarhului", cel de-al saselea roman al meu, si "concertul numarul 3 pentru pian" de Bela Bartok.

E drept ca il ascultam fara incetare cand scriam, deoarece imi crea o stare de spirit foarte speciala si oarecum stranie, dar niciodata nu m-am gandit ca m-ar putea influienta intr-atat incat sa transpara in scriusul meu. Nu stiu cum au aflat de slabiciunea aceea a mea membrii Academiei Suedeze, care au pus concertul ca fond muzical cand mi s-a inmanat premiul. Gabriel Garcia Marquez

Citeste Maria Enache

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu