luni, 9 iulie 2018

Edward Gibbon - Istoria Declinului Si A Prabusirii Imperiului Roman

Istoria declinului si a prabusirii Imperiului Roman. O antologie: de la apogeul Imperiului pana la sfarsitul domniei lui Iustinian - Edward Gibbon
Nici acum nu pot uita sau exprima puternicele emotii care imi involburau mintea cand am intrat in Cetatea Eterna. Dupa o noapte de nesomn, am pasit semet printre ruinele Forumului. Fiecare loc memorabil unde a stat Romulus, unde a glasuit Cicero sau unde s-a prabusit Caesar era, dintr-odata, viu in fata ochilor mei...
La Roma, pe 15 octombrie 1764, pe cand sedeam, meditand, printre ruinele Capitoliului, iar calugarii desculti isi intonau cantecele de seara, mi s-a zamislit in minte, pentru prima oara, ideea de a asterne pe hartie declinul si caderea Romei.

Narator: ?

2 comentarii: