luni, 9 iulie 2018

I.D. Sarbu - Vechi Povesti Mineresti

“Nu ştiam mare lucru despre mineri. Adică… asemenea ţie, căruia-ţi adresez invitaţia mea, o pală… îndepărtată imagine legată de duritate, viaţă grea sau… convulsii sociale care-au lovit inclusiv Bucureştii. De fapt câte ceva ştiam pentru că filmasem în Prea Târziu (1996, R: Lucian Pintilie).
După 20 de ani am intrat în mină. De curiozitate . . . din dorinţa de-a-mi înţelege prietenii. Am spus glumind, desigur, că < fac documentare pentru ceea ce filmasem în urmă cu 20 de ani>. 500 de metri sub pământ, 50 de minute doar că să ajungi până la al doilea cel mai dur abataj din acea mină. Un şut de 6 ore. Am ieşit după 4 da’ nu asta e important acum.

Ion D. Sîrbu! Şi scriitură lui! Lumea acelor locuri. Şi, mai ales, lumea nevăzută a acestor locuri prin filtrul şi măiestria unui mare povestitor. Poveşti de care sufletul se umple iar mintea se poate mira.
Mai avem capacitatea asta? Sau am pierdut-o?

Narator: Zoltan Octavian Butuc

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu