vineri, 12 decembrie 2014

Dominique Loreau - Arta Simplitatii

Dominique Loreau vă propune o subtilă alianţă a eticii cu estetica, inspirată din filosofiile orientale, o apologie a simplităţii, care nu înseamnă, în ruptul capului, simplificare.
"Spaţiu, lumină şi ordine, iată de ce are nevoie omul ca să trăiască, pe lângă o farfurie cu mâncare şi un pat." - Le Corbusier

"De ziua mea, oferiţi-mi, vă rog, un singur, suplu şi frumos pahar pentru şampanie - Baccarat sau Lalique. Nu vreau nici să am lucruri multe, nici să răspund de ele. Nu vreau decât să am tot ce-mi trebuie, atunci când îmi trebuie ceva. Mulţumeşte-te să îţi alegi un frumos şirag de perle şi spune-le prietenilor că nu îţi doreşti cadouri care să trăiască mai mult decât o sticlă de Taittinger sau un buchet de trandafiri mov. Nu, nu vreau obiecte, vreau doar momente." - Actriţă americană
"Parfumurile, culorile şi sunetele se întrepătrund. "Baudelaire" Niciodată nu e prea târziu ca să nu faci nimic." Confucius "Când o femeie se simte perfect îmbrăcată, poate să uite de ea. Este ceea ce se cheamă farmec. Cu cât veţi uita de voi, cu atât veţi avea mai mult farmec." Scott Fitzgerald "Un om este bogat în lucruri de care se poate dispensa." David Toreau Walden "încetaţi să mai vorbiţi. încetaţi să mai gândiţi. Şi nu va mai exista nimic de neînţeles." Proverb budist
Dominique Loreau, eseistă franceză, trăieşte de peste treizeci de ani în Japonia. A devenit cunoscută în întreaga lume odată cu bestsellerul său Arta simplităţii, vândut în sute de mii de exemplare.

Citeste Elena Antofie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu