joi, 28 martie 2019

Daniel Zarnescu - Treptele Schimbarii

Oamenii vad in schimbare ceva negativ. Insa schimbarea este continua, cu fiecare lucru care ni se intampla. Nu alegem sa nu ne schimbam, pentru ca este imposibil. Cu fiecare minut care trece, suntem alte persoane.
Putem alege in schimb sa ne schimbam. Si daca alegem asta, putem deveni orice ne punem in cap. Mie, personal, procesul schimbarii continue mi-a salvat viata. Provin dintr-o familie modesta, nu am avut o situatie economica stralucita, plus alte probleme aparute pe parcurs, care ma impingeau catre un viitor destul de incert.
Asta pana in momentul in care mi-am asumat si am decis ca nu evenimentele care mi se intampla ma vor transforma intr-o persoana pe care sa nu o cunosc, ci eu voi alege cine sa fiu si ce sa fac.
Romania are nevoie ca de aer de asumare pe propriul destin. Primesc sute de emailuri saptamanal cu oameni care imi spun:
“Nu am bani pentru ca parintii mei nu au avut bani.”
“Sunt nefericit pentru ca ai mei au divortat cand eram mic.”
“Sunt nefericit pentru ca nu am noroc in viata.”
“Este criza.”
“Eu sunt cinstit, daca eram si eu hot, ca altii, ajungeam si eu bine.”
Genul asta de mentalitate se numeste “mentalitatea omului victima”, care isi cauta motive pentru care viata lui nu este asa cum isi doreste sau cum a visat.
Cartea “Treptele Schimbarii” urmareste parcursul de la statutul de victima la cel de om de actiune, cand iti asumi ceea ce vrei sa faci, faci… si devii persoana care vrei tu sa devii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu